Monday 4 July 2011

SEJARAH NUKILAN RASA,,,,TERHADAP MOTOSIKAL RETRO




Semasa Sek Menengah thn 3 aku dah mula berjinak2 dgn motosikal,semasa aku pulang dari Sek ak nmpak sebuah motosikal berada di hadapan rumahku,ak terus menuju ke motosikal itu, ak bertanya kpd abgku motosikal siapa ini,motosikal ini dihadiahkan oleh abg sulungku untuk kegunaan kami 3beradik di kg.Pada tiap2 ptg brmula lah pengalaman pertama aku menunggang motosikal RXS,pengalaman pertama yg aku tak dpt lupakan higga skrg motosikal tumbang menghempab 2-2belah kaki aku,lalu aku meraung sekuat-kuat hati,meminta bantuan dari abg2ku,nasib baik tiada apa yg cedera.Hari demi hari thn demi thn pandai lah aku membawa motosikal RXS.Semasa belajar di kelas mlm aku menunggang motosikal lebih kurang 11km,semasa itu 11km punya lah jauh.Motosikal ni pulak tak pernah lekat dekat rumah,ada sahaja yg membawanya maklumlah satu biji motosikal pakai 3org.Nk dipendekan cerita berlaku lah perselisihan faham antara kami 3adikberadik,bukan masalah apa pun,1 biji motorsikal pakai 3beradik faham2 je lah,perselisihan faham kami tidak disenagi oleh abg sulungku.Apa lagi motosikal kesayangi kami dijual,,,,,,,dgr cerita dijual di pahang sesiapa yg ternampak MOTOSIKAL RXS MQ2910 tu lah kepunya kami semasa dahulu.
Kini kami 3beradik mempunyai minat yg sama dan mempunyai seorg sebiji RXS sekarang.

No comments:

Post a Comment